Ghost net

Man måste ju ha grejer för att trivas vid vattnet

Ett ghost net som jag bytte till mig mot några flugor sitter nu på en gammal trähåv (en sådan utan knutlöst nät). Det tog en stund av trixande under den gångna helgen innan jag fått fästtråden på plats men nu sitter allt som det skall. Jag köpte tråd på Bauhaus, tråden fanns i olika färger men tyvärr inte i vitt som jag tycker hade passat bättre mot det halvtransparenta håvnätet.

Vad är vitsen med ett sådant nät då? Det är skonsamt mot fisken, det lär vara svårt att se i vattnet (skeptisk är jag över betydelsen av det) och framförallt; krokar fastnar inte i det. Mindre trassel helt enkelt.
Nätet är förresten tungt!

Och eftersom jag aldrig får någon stor fisk kan jag jag i alla fall vara trygg i förvissningen om att jag är snygg vid vattnet. Fast, jag fiskar ju alltid ensam…

Ghost net

Taggad , , , ,

One thought on “Ghost net

  1. Kent skriver:

    Svårigheten verkar mer vara att hitta vart man köper det 😦

Kommentera

