Jakten på guldskallar

Jag bestämde mig för att binda några flugor inför kommande säsong

Och då behövde jag guldskallar i storlek 3 millimeter. Kollade Mistpool men där har de varit slut länge. Hoppade in i bilen och tog en sväng till Malmös butiker med flugbindningsmaterial. Hade de guldskallar? Jajamen. 3 millimeter? Nixpix. En hade tungstenskallar men 9 kronor per styck? Njaa…

Jag surfade runt lite och kom på följande företag: www.guldskalle.se

Lade en beställning på en påse med 50 skallar. Bra pris och dagen efter låg de i brevlådan.

guldskallar

Taggad , , , , ,

2 thoughts on “Jakten på guldskallar

  1. Flugan85 skriver:

    Nöjd med kvalitén?

    Köpt på tradera med ojämna hål, förstora hål osv.(kom dock inte ihåg om det var av just dom)

  2. mipert skriver:

    Jag tycker de duger! En skalle hade grader i metallen och några avviker i hålens storlek (knappt märkbart). Har inga problem med att använda dem för mitt flugbindande. Och det låga priset med leverans dagen var guld värd… 😉

Kommentera

