Min lilla å i Skåne

Nu börjar jag längta till lilla ån

I dag snöade det men visst är det dags att starta säsongen. Det är fortfarande lite kallt i vattnet men snart står jag här och provar en nymf uppströms. Troligen en klassisk haröra med guldskalle i någon håla. Det så avkopplande att varsamt röra sig längs vattnet och i huvudet gå igenom hur jag skall fiska. Skall jag sätta mig och vänta tills jag ser aktivitet i vattnet? Eller metodiskt fiska mig uppströms med tekniken ”två kast sedan förflyttning tre steg”?

Taggad , , , ,

Kommentera

