Hydropsyche fångar Silo

Extra kul med att veta vad det är för små rackare i ån är att jag minns denna bild från förra året när jag med en imitation av en frilevande nattslända krokade en husbyggande nattslända (husmask). Inte mycket till fångst men jag skrattade högt när jag såg vad jag fångat. Ut ur grusskalet kröp en Silo pallipes med förnärmad min och ramlade tillbaka ned i ån…

husmask

Taggad , , ,

One thought on “Hydropsyche fångar Silo

  1. […] med fungerande nymfer. De stora harörenymferna med rapphönshackel skall rulla längs botten som husmaskar. De gröna fluffarna högst upp är min favorit, flicksländelarven som är en sådan fluga jag […]

Kommentera

