Första torrflugeöringen 2012

Liten prickig rackare på Klinkhåmer storlek 14

Jag vet fortfarande hur man gör!
På väg hem från ett uppdrag i Kristianstad stannade jag vid en liten å i tio minuter. Har tillstånd av ”bonden” att fiska där men det sker nästan aldrig. Smög fram till ån i mina Adidas Stan Smith, ställde mig på knäna och lade ett dussin mjuka underhandskast med klass fyra uppströms mellan träd och stenar. Yupp, en öring blev intresserad och nu simmar den en lärdom rikare.

En sådan här Klinkhåmer:

Taggad , , , , ,

3 thoughts on “Första torrflugeöringen 2012

  1. Tidan skriver:

    Snygg jobbar Mikael. Grymt bra blogg.

    Ska slänga in en länk hit på min hemsida.

  2. Mikael Pertmann skriver:

    Tack Fredrik. Uppskattar det du säger.

  3. […] helgen blir det Klinkhåmers och då kommer jag måtta upp hackel, ta fram rätt kroppsmaterial och krok med mera. Ned i lådan […]

Kommentera

