Tog ett litet pass till lunch

Att binda utomhus är gött, solen värmer skönt och spillmaterial blåser bort

Det blev några Klinkhåmrar och fasanstjärtnymfer (storlek 16). Förr band jag nymferna med bindtråd (koppartråden använde jag bara som förtyngning) men numera kör jag klassiskt eftersom det är färre material och moment på Sawyers sätt. Binder med 4-5 strån från fasanstjärten och använder UTC Ultra wire i en trådrullehållare. Tråden är en aning tjock för storlek 16 (Sawyer använde typ 0,15 mm tråd och denna är 0,17). Ett tips är att strippa gamla sladdar på koppartråd med en kabelskalare. Men jag tycker det är bekvämt att ha tråd på rulle i en hållare.

Skall fylla askern med lite nymfer till helgen tänkte jag…

Taggad , , , , , , , , ,

Kommentera

