Fiskevård i lilla klubben

31 maj höll jag ett litet föredrag om fiskevård i en av mina klubbar

Styrelsen hade bjudit in mig för att berätta lite om vad klubben kan göra i sin å. Jag är ingen expert så jag blev tvungen att läsa på lite om fiskevård, visserligen har jag en hel del kunskap om vad som är bra eller dåligt för fisken och hur man kan påverka för framförallt öringen men jag har inte mycket praktiskt erfarenhet.

Nåväl, medlemmarna verkade uppskatta det jag hade att säga om livet i ett öringvatten och vad klubben skulle kunna göra. Att vi skall ta det i små delar verkar de flesta överens om, bättre att fokusera på en mindre sträcka och nöja sig med att lägga i ved i vattnet än att dra på storsläggan med EU-bidrag och vräka grus över hela ån… Till att börja med i alla fall.

Här en liten presentation jag gjorde inför mötet, titta gärna på den, kommentera eller använd den i din egen klubb. PDF på 3,6 MB

Fiskevård vegeån

Taggad , , , ,

2 thoughts on “Fiskevård i lilla klubben

  1. Håkan Palm skriver:

    Hade inte möjlighet att närvara, men är glad för att du lade ut presentationen här. Mkt intressant! Jag bor i Kågeröd och du är välkommen på en fika om du är i närheten! Kontakta mig på hp.se@telia.com, så skickar jag mitt telefonnummer.

  2. Mikael Pertmann skriver:

    Kul att du uppskattar presentationen. Jag skall lägga ut den på klubbens hemsida också. Jag säger gärna hej när jag är i Kågeröd med flugspöet nästa gång!

Kommentera

