Urbant flugfiske

Det verkar ligga i tiden…

Vakmag skriver om ”hipsterfiske” i centrala Trondheim.

Tidningen ”Flyfishing & Flytying” skriver i majnumret om ”Urban Flyfishing”.

Boken ”Trout in dirty places” kom nyligen ut i handeln.

Själv älskar jag att röra mig i slitna industrimiljöer och de senaste två åren har jag fiskat några gånger med flugspöet i områden med tät biltrafik, kastandes flugan inne i kulvertar och bakom återvinningscentraler.
I mitt jobb åker jag runt till några skånska orter -för allt från kundmöten till att kalibrera personalens skärmar- och här några bilder från ett lunchfiske utanför kontoret i en mellanstor skånsk stad.

5’9″ Vision glasfiber är ett perfekt spö för att kasta med i kulvertar och under träd.

Jo då, det vakar fisk i pölen under gatutrafiken…

En 16 cm öring på en flymf fiskad torrt.

Jag kommer dock aldrig skaffa en ”fixie”… Min cykel förblir en gammal MTB av halvdan kvalitet…

Taggad , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

2 thoughts on “Urbant flugfiske

  1. Martin Genberg skriver:

    Jag måste beställa den där ”dirty places”-boken, verkar spännande. Tack för tipset.

Kommentera

