App – app – app…

Alla skall göra appar numera

Det som är roligt med att skriva om sitt fiske (eller snarare avsaknaden av det) är att jag ibland får ta del av spännande saker. De senaste tre åren har det jag skrivit på forum och i min blogg lästs minst 100000 gånger vilket är kul.

Och i fredags fick jag en fråga från ett företag som jobbar med GIS och gör appar för navigering om jag ville ge dem lite input om en fiskeapp. De har lite olika projekt för att utbilda personer och för att testa nya applikationer och de hade läst en del om det jag skrivit om flugfiske. Frågan var om det fanns någon app jag trodde skulle vara intressant men som inte handlade om fiskestatistik eller huggtabeller. Jag gav dem tre förslag och de fastnade för ett av dem. I dag skickade jag en A4 med mina tankar om vad som borde finnas med i appen och varför.

Skall bli spännande att ta del av den nya tekniken och kanske kunna skapa något som används av fiskare.

Om det blir något av det hela kommer jag rapportera om det men räkna inte med att höra något på ett halvår…

Taggad , , , , , , , , , ,

2 thoughts on “App – app – app…

  1. Tidan skriver:

    Spännande, detta får du rapportera mer om.

  2. Mikael Pertmann skriver:

    Jo då, någon om ett halvår kanske det finns något att säga om detta projekt. Minns dock att JAG inte skall skapa någon app utan mer är en diffus konsult som står för fiskekompetensen. Mitt förslag är som sagt OK och det roliga är att det finns en del resurser i företaget (eftersom det handlar om utbildning och test) som får tid till att jobba fram något.

Kommentera

