Att jobbpendla

I jobbet åker jag mellan olika museer vilket är utvecklande…

Efter jobbet idag stannade jag till vid en ny liten å.
Hade endast haft telefonkontakt med markägaren några gånger och när vi till slut möttes (jag med tacklat spö) förvånades jag över att en nittioårig man hade en sådan spänst. Han visade mig sina sträckor av ån och tvekade inte inför att kliva över elstängsel och trampa runt vid åkanten. Han hade humor och tyckte jag var kass som inte kunde höra att det var spänning på stängslen på långt håll. Sedan berättade han att hans hörapparat reagerade på spänningen… 🙂

Snälla, ge mig den spänsten när jag guidar någon om 45 år..

Taggad , , , , , , , , , , , , ,

2 thoughts on “Att jobbpendla

  1. Atila Kis skriver:

    Hej!

    Jag är en av dem som följer dig här på bloggen. Läser en hel del bloggar om flugfiske. Jag ser din blogg som en av mina favoriter. Mina favoriter är när du drar med dina döttrar på fisket.
    Började själv flugfiska i våras och är helt fast Har hunnit med en hel del fiske i sommar och då inte bara i Nissan/Halmstad där jag bor utan varit runt lite som t.ex. Mörrum, driva mm. Och mer lär det definitivt bli.
    Jag skull gärna vilja följa dig på Facebook,

  2. Mikael Pertmann skriver:

    Tack skall du ha!
    Roligt att andra tycker om mina små berättelser och synpunkter. Jag trodde inte någon skulle vara intresserad av att läsa om en flugfiskare som nästan aldrig skriver om fångad fisk. Jag fiskar ju faktiskt väldigt lite…
    Det skall bli mer om döttrarnas fiske hoppas jag, jag har fyra mellan fem och elva år och alla har åtminstone ett visst intresse för flugfiske och flugbindning.

    Hoppas du fortsätter ha glädje av ditt flugfiske.

Kommentera

