Julklapp för den som har allt

Flugfiskare måste naturligtvis få julklappar som gör dem glada

Och mina tre tips så här två veckor innan är följande:

Tafsträdare. Ett hjälpmedel för den som ser dåligt, har dålig motorik i händerna och är stressad vid vattnet. Sådana som mig alltså.

119890_11010

Gubbglasögon. För den som håller upp flugor mot himmelen vid påknytande och för den som tycker hackelflugor i storlek 22 är petiga att binda. För mig alltså. Och Frank Dudley i ”Wild Hogs” lyckas ju faktisk få både tjej och respekt trots att han bär sådana…

En bok är ett måste. Såg denna på Center Syd i går och tycker den verkar vara trevlig och lite annorlunda. Bara titeln gör den till ett bra köp…

bok

Taggad , , , , , , , , , ,

5 thoughts on “Julklapp för den som har allt

  1. Håkan Palm skriver:

    Trevligt tips, tack så mkt! Tittade in på Steven Goldfines blogg http://www.fluenerd.no/ och det var oxå trevligt, bl.a. kunde man få en liten försmak av boken. God Jul!

  2. Mikael Pertmann skriver:

    Varsågod. Det finns faktiskt en massa kul saker för en flugfiskare. Jag funderar på vad jag skall köpa till mig själv i julklapp… Och god jul.

  3. Torbjörn Linde skriver:

    Några år över de femtio så har jag också investerat i en dylik tafsträdare -suverän! Min julklapp till mig själv i år blir nog MP:s trådrullehållare, inspirerad av dig. God Jul!

  4. Mike skriver:

    Flugnörd!
    Den behöver inte ens vara läsvärd för att uppskattas. 🙂
    Om min bättre hälft har missat denna perfekta julklapp får nog Frank (3 år) ge bort den till pappa…

Kommentera

