Rensning i lådorna

I helgen kastades det en del material

Jag försöker ständigt krympa ned den plats mitt flugbindningsmaterial tar upp i hemmet. Och efter att ha bestämt mig för att använda den gamla bänken jag skrivit om tidigare så rensade jag bland materialet.
Hårt!
Det blev en papperskorg med kasserat material och prylar. Allt som ratades kastades inte, jag sparade en liten påse med material som jag kanske ger till någon nybörjare någon gång. I påsen ligger lite Whiting Pro sadelhackel, Uni 8/0-tråd, chenille och annat smått och gott.

Känns skönt att rensa, jag har ju haft bucktail liggande sedan 1980 som varit alldeles för rakt och långt för att gillas av mig. Bort. Och mylarslang. Bort. Hållare för tuber. Bort. Och färgat hjorthår i grönt och oliv. Bort. Och så vidare…

kastabort

Allt material (nästan) jag har kvar ryms i bänkens lådor. Jag har faktiskt en tvåliters glasslåda med lite grejer jag inte bestämt mig om än. Den syns inte på bild. Jag tänker också sätta filttassar på bänken.

bänk

Taggad , , , , , , ,

2 thoughts on “Rensning i lådorna

  1. Stefan b skriver:

    Det är inte så att du vill ge bort bucktailen, struts och tubhållare?

    Kan väl inte se mig som nybörjare men trevligt matrial till gäddtuber:)

  2. Mikael Pertmann skriver:

    Skicka din adress till mikael@mipert.com eller på edge så skickar jag lite sådant i ett brev. Har rensat bland meddelanden så adressen är nog borta.

Kommentera

