En låda att ha grejerna i

Äntligen har jag funnit den optimala förvaringslösningen (kanske)

Som jag tidigare skrivit så handlar mitt fiske inte om inplanerade turer eller en veckas fiske i ”fjällen” utan jag får ibland en stund över då jag passar på att fiska ett par timmar. Jag bor hyfsat nära schysta vatten även om jag sällan fiskar i Lödde å som är 900 meter från vårt hus. Utan båt är det svårfiskat.

Och jag bestämde mig för ett år sedan att alltid ha med spö och grejer när jag åker någonstans. Upp till föräldrarna i Bohuslän, till jobbet i Kristianstad (jobbar oftast i Malmö) eller på möte på IBL Bildbyrå i Ljungbyhed. Eller vart jag nu åker. Jag har några ställen att fiska på och har jag en halvtimma över så stannar jag gärna till och njuter av känslan att vara där jag trivs näst bäst.

Och hittills har jag slängt ned en lanyard och en rulle i jobbväskan men det blev lite rörigt att hela tiden hämta grejerna från olika krokar hemma och ibland kanske jag vill ha med solglasögon, kniv, kamera med mera.

Så jag bestämde mig i helgen för att använda en femtonliters plastlåda med insats. Den står alltid packad med basgrejer (som kan kompletteras med annat vid behov) och är bara att slänga in i bilen. Samt en spötub förstås med spö…

130217_005

130217_007

Varför inte bara ha en väst eller chestpacken? Just för att det oftast blir lite fler saker jag vill ha samt att jag gillar plastlådor. Har börjat packa semesterns saker i plastlådor. De är lätta att stapla och gör det lätt att hitta olika saker under bilfärden.

Och så en bild på ett av de ställen jag brukar stanna till vid. Längtar tillbaka dit, visserligen inte det bästa stället i hela systemet men bilarna hörs inte och det är avspänt att stå där med ett svagt porlande som ljudmatta…

306527_10150934080151127_2004175678_n

Taggad , , , , , , , , ,

Kommentera

