”Pust, stön, stånk…”

Idag sprang jag för lag och moral…

Var i Kristianstad och på vägen hem (tio mils körning) stannade jag på en bensinmack med stor parkering för att fylla på med lite kolhydrater. Parkerade bilen och tog en promenad ned till en liten å. Noterade en man med vit mössa som strök runt bland bilarna.

Hittade en del fina sträckor längs ån men tyvärr var den ganska grund, typ en decimeter djup. Troligen inte värd att lägga till listan av ”skånska öringåar värda att lägga tid på”. När jag gått en bit bort såg jag samma man stå och stirra på mig vid kanten av åkern. Några minuter senare vände jag om och såg honom prata in mot parkeringen. Shit, kan det vara tjuvar på G? Sådana som stryker runt vid lastbilsparkeringar och länsar bilar?

Jag ökade farten och såg honom försvinna in i buskarna. Nu började jag springa och tro mig, Carl Lewis hade hatat mig när han sett mig passera honom med den farten jag lade upp…

Flämtande som en död medelålders man som ser livet passera förbi (vid en bil utan dator och flugspön) kommer jag fram till bilen och allt är OK. Inga pangade rutor och ingen dator borta…

Dags att känna sig dum. Troligen var det bara en lastbilschaufför som tog sig en välbehövlig paus och beslutade sig för att fara vidare samtidigt som jag vände om.

…ELLER?…

Taggad , , , ,

Kommentera

