Stå och binda flugor

Jag fortsätter prova fram den bästa lösningen för flugbindandet

Varje dag är det en del jobb framför datorn. Och jag försöker stå upp minst halva tiden, brukar växla mellan att sitta och stå efter två timmar. Dessutom föredrar jag att sitta när jag skriver och stå när jag bildbehandlar.

Och jag har länge funderat över varför jag aldrig sett någon stå upp och binda flugor. Det är ju perfekt för att skona rygg och nacke och dessutom känner jag mig mer fokuserad när jag står och jobbar.

Så i dag testade jag lite olika höjder för att binda stående. Tanken är att fixa fram någon form av enkel lösning för att snabbt kunna rigga bindplatsen. Vi kommer troligen köpa ett höj och sänkbart arbetsbord men det blir för datorn det. Så lite snickrande får det bli…

testing testing…

bord01

Och vad band jag om inte en kläckare storlek 20 med biotkropp

emerger01

Taggad , , ,

Kommentera

