För de jämtländska strömmarna

Frun är på party och jag gör det jag måste

Om en vecka är jag i Åretrakten med mina två äldsta döttrar på ett ungdomsläger. På sista dagen har vi hela dagen på oss att fiska och jag ser fram emot att introducera dem i fiske i strömmande vatten.

Jag hade tänkt att de skulle binda sina egna flugor men vardagen ser inte ut så. Det är träningar och aktiviteter, det är avslutningar och konserter. Så jag sitter och binder ett basförråd av flugor, sex stycken av varje version av de flugor jag tycker är lämpliga. Haröra med guldskalle, black and peacock spider, cdc-kläckare, fasatnstjärtnymfer och några mönster till.

Här laddar jag för CDC&Elk och det är tydligt hur jag lägger upp min ”mise en place”. Inga röriga högar med diverse material, inga viskyglas och ingen dator framför mig. Materialet upplagt och bara de verktyg jag behöver. Fjädrarna är utvalda och krokarna är framtagna.

Varför två saxar? En sax är min standardsax och den andra är perfekt för att knipsa håren precis där jag vill.

cdc

Taggad , , , ,

Kommentera

