Uppföljning Jämtland

Tack vare kommentaren från Hans valde jag att titta på kartan här hemma

Och på bilderna nedan visar jag det ställe där vi tittade på vak samt den ström som jag trodde var i Undersåker. Den var ju också i Undersåker men dock precis i utkanten. hade jag haft tillgång till karta hade jag övertygat mina barn att ta en liten promenad till strömmen…

Den lilla strömmen i utkanten av Undersåker är en typisk fickfiskeström, perfekt för att smyga runt stenar och doppa en fluga här och där.

Den lilla ”fickfiskeströmmen”

Skärmavbild 2013-06-13 kl. 10.45.07

Storån där vi tyst tittade på vak…

Skärmavbild 2013-06-13 kl. 10.44.34

Medan vi vuxna drömde om tjugotummare fixade barnen pinnbröd, paddlade och balanserade tillsammans på spänd lina…

hopp

Taggad , , , , ,

3 thoughts on “Uppföljning Jämtland

  1. Hans skriver:

    Trevlig uppföljning! Storån kanske jag inte borde ha gissat på som en ”mindre” ström men jämfört med Indalsälven så 🙂

    Visst är det riktigt trevliga trakter?

  2. Torbjörn skriver:

    Fiskade i din lilla ”fickfiskeälv” Henån i mitten på 80-talet. Längre västerut vid Edsåsdalen. Hade ett flugfiskeläger med ungdomar i Edsåsdalen. Men fick första kvällen för mig själv vid älven. Fick några småöringar på min alltför grova utrustning # 6 grejor. Ungdomar tog vi till Norängsströmmen nordväst om Duved. Där vi knappt kunde blöta våra flugor för alla kanotister.
    Skitfiske
    Torbjörn

  3. Mikael Pertmann skriver:

    Tack för infon Torbjörn.

Kommentera

