Das war ja Klasse

Att imponera på en berlinare är inte lätt

Vi tog en semesterresa till Tyskland för att bland annat besöka Tropical Islands. Och jag måste säga att detta var en av de bästa semesterresor vi haft. Det enda som kan slå det var när vi dansade vår bröllopsvals barfota på en sandstrand på norra Mallorca…

Vi tog färjan från Trelleborg till Sassnitz och rundade Berlin på väg till campingplatsen vid Tropical Islands. Campingen var finfin men marken var hård och stenig.

Tioårig kampfschwimmer glider runt i vattnet

tropical

Tropical Islands

trop

Två av mina finaste tjejer i Berlin

berlin

Efter tre härliga dagar med bad hela dagarna lånade vi en lägenhet i Berlin över helgen. Och då kom kommentaren när den tatuerade tjejen på bottenvåningen kommenterade min parkering med: ”Das war ja klasse” då jag backade in vår stora bil i en åtta meter djup port med en marginal på totalt tre centimeter (med infällda sidospeglar). Och ja, jag kände mig rätt nöjd över den prestationen… Inte många hade klarat det och färre hade vågat.

Inte mycket marginal utanför porten heller

trångt

Vi besökte Brandenburger Tor, Världsuret, åkte upp i TVtornet, var på loppis, åkte förbi Kreutzberg och en massa annat kul.

Och jag stötte på den klassiska okunnigheten om flugfiske. Jag nämnde för våra värdar att jag gärna ville hitta en välsorterad butik med flugfisketidningar. Och när vi kom ned från TVtornet gav en glädjestrålande värd mig två tidningar som gåva. En handlade om gäddfiske och en var en allmän om rullar och spön. Vad gjorde jag? Log och var väldigt tacksam så klart… 🙂

Taggad , , , , ,

Kommentera

