En dag i en flugfiskefaders liv

Lite av varje blev det i dag

Nu är jag ledig en vecka med barnen inan skolstart. Tyvärr är det fortfarande varmt och torrt så fisket i bäckar och åar ligger nere.

Så, hur såg dagen ut. I dag?

Frukost blev en smoothie med havregryn, avocado, yoghurt, banan och jordgubb. Mättande och  gott.

avocado

Sedan blev det en tur med gummibåten för att kolla livet i i Lödde å. Mycket småfisk var det

nat2

nat

Och varför inte binda lite flugor innan lunch?

Oförtyngd hröra strl. 14, Klinkhåmer strl. 14, flicksländenymf strl. 12 samt CDC&Elk strl 16.

binda

Efter det en sväng till Emporia. Tolvåringen ville in på Hollister och Jag körde min vanliga avslappnade surfstil och hejade glatt på personalen i butiken. Kanske tyckte min tolvåring att jag var lite cool (eller bara pinsam)… (För er som inte vet är Hollisterpersonalen väldigt unga, smalsnygga och artiga..)

Här tar jag och fyra av mina tjejer en glass utanför Emporia.

emporia

En bra dag var det. Och den avslutas med vetskapen om att en av de böcker jag köpte förra året för 75 kronor (med skyddsomslag) tydligen går för 400…

Skärmavbild 2013-08-05 kl. 23.17.37

Taggad , , ,

Kommentera

