Regnbågsfiske

Fiskat lite regnbåge senaste tiden

Var med de två äldsta döttrarna i Sireköpinge förra helgen. Tänkte de skulle få lite större fisk än små abborrar och öringar som blivit deras fångster när de fiskat. Plus näbbgäddor förstås.

Det var riktigt trevligt, jag hjälpte tolvåringen med att kasta ut och när jag vände mig om hör jag ”pappa, jag tror det är fisk”. Yupp, hon hade fått sin första regnbåge. Kul och hon fick hjälp av tioåringen att håva, de gjorde allt rätt med lite stöd av mina muntra tillrop.

131019_001

Sedan kastade tioåringen ut sitt tackel (hon valde att meta) och samma där, efter tre minuter dök flötet och en trevlig regnbåge bjöd upp till kamp. Tolvåringen håvade åt sin syster och fisken vägde in på 1350 gram.

131019_002

Och nu tyckte döttrarna att det var min tur. Jag tog flugspöet från tolvåringen och lade ut flicksländenymfen parallellt med strandkanten, precis utanför växtligheten. Smack, en regnbåge på 1250 gram på första kastet. Övriga fiskare vid dammen börjar se stressade ut…

131019_003

Och sedan var det dags för tioåringen igen.

En härlig stund med två av barnen. Alla fick fisk och mina döttrar fick äntligen lite storlek på sina fångster.

Taggad , , , , , , ,

Kommentera

