Reparera och impregnera vadarna

Ja, då var man med i (pinholes)klubben.

Mina vadarbyxor har uppenbarligen fått så kallade ”Pinholes” vilket är små nålstickshål i tyget, ofta orsakade av att vandra genom buskar eller stå på knä på steniga stränder.

Mitt vänsterben har börjat bli fuktigt (från knäet och nedåt) efter en stunds fiske och det har varit samma sak de senaste fyra turerna.

Så jag tänker köra en tvätt och impregnering, sedan ta ficklampan och lysa upp byxorna inifrån (i mörker) för att se vad som dyker upp. Kan ju vara sömmarna också, vilket jag hoppas på.

Återkommer efter helgen med resultat av mitt första lagningsexperiment.

Här ett gäng filmer från den stora tillverkaren av vadare, Simms i USA:

http://www.simmsfishing.com/support/repairs.html

Taggad , , , , ,

Kommentera

