Möte på fiskeklubben i kväll

Berättade om fiskevårdsåtgärderna i Vege å för klubben och fick wienerbröd.

Jag är medlem i i några olika klubbar (fem tror jag) men den jag är mest aktiv i är Ekeby Sportfiskeklubb som har Vege å som hemmavatten. Eftersom jag sitter i den grupp som förvaltar Findus miljondonation redogjorde jag under kvällens möte för vad som skett och hur tankarna går om fiskevårdsarbetet.

Min planering innan mötet

papper

Jag gillar klubben. Trevliga människor som gärna tipsar om bra ställen att fiska på och som har en positiv inställning till fiskevårdsarbetet. Som vanligt fick jag med överblivna wienerbröd till mina döttrar… Ordförande tycker jag skall ha något för det arbete jag gör. 🙂

Jag hopps mitt förslag om att köpa ny båt går igenom. Klubben har en äldre träbåt i Lödde å men den är för klumpig att hantera själv, jag hoppas på en aluminiumbåt så jag kan åka ut med döttrarna och fiska gädda i Lödde å och och meta plattfisk vid kusten. Hoppas hoppas.

Jag har ingen bild från kvällens ”föreläsning” men kan bjuda på en nästa tio år gammal bild från en föreläsning om grafisk formgivning jag höll i. Jag har utbildat rätt många i fotografi, grafisk kommunikation och avancerad Photoshop. Jag är Adobe Certified Expert i Photoshop och Illustrator. Tack till DJ Jarek för den fina bilden.

735134_2768070658107_1594354848_n

Taggad , , , , , ,

Kommentera

