Tvätta stövelvadare

Yupp. I kväll kommer jag tvätta mina stövelvadare.

Efter tre år med mina Guideline Alta V2 med fasta stövlar har jag upptäckt läckor längs sömmarna. Kommer laga dem med Aquaseal men först skall de tvättas.

Just nu har jag hällt i 16 liter vatten i badkaret med 50 ml tvättmedel. Väntar på att temperaturen skall sjunka till 35 grader. Mäter med en digital termometer förstås…

Kommer gnugga vadarna vända ut och in i en kvart. Sedan sköljer jag av dem med handduschen.

Till helgen blir det impregnering och sedan Aquaseal på sömmarna.

Redo för säsong 2014

Taggad , , , , , , ,

Kommentera

