Att bära sin utrustning 3

Näverkorg, ahhhh.

Ok, du har hittat ett sätt att bära basutrustningen. I en ficka och i en lanyard. Men all den där extrautrustningen, som kamera, priest, druvsocker, flugaska med mera?

Jag gillar midjeväskor. Har två, en från Haglöfs som rymmer en hel del och en från Stadium som inte rymmer så mycket men ändå det som behövs.

midjeväska2

 

Typ en flugask, en vattentät kamera, druvsocker, en kikare och lite tafsar och annat.

Jag gillar en liten midjeväska men de finns i alla modeller upp till de som bär regnjackor och två vattenflaskor. Har ingen egen erfarenhet av dem men nog bör de vara perfekta för en halv dags fiske vid en ström. Vsions Lovehandles måste nog vara det bästa alternativet…

Men skall jag vara ärlig är den gamla vidjekorgen min favorit. Och många andra tycker detsamma. Och vidjekorgen har en stor fördel, man kan förvara fångad fisk i den för senare förtäring. Fisken förvaras luftigt och med lite en- eller björkris i korgen minskar risken för dålig mat. Jag använder alltid min korg när jag fiskar regnbåge då C&R aldrig är ett alternativ.

korg

 

131019_003

Taggad , , , , , ,

Kommentera

