Bokrea Here i Come

Ja, då var det dags för 2014 års bokrea

Det fanns en tid för kanske 30 år sedan då jag var en av de som ställde mig i kö på natten för att vara först in till rean. (Hallmans bokhandel i Uddevalla.) Så är det inte längre, numera kanske jag slinker in på Mobilia under fikarasten för att se om det kanske finns någon kokbok för sjyst pris.

Något som alltid stört mig är att urvalet av fiskeböcker (och särskilt då om flugfiske) oftast varit skralt. Men några intressanta finns det i år, kanske inte några unika men dock intressanta. Jag kommer dock inte köpa några i år såvida jag inte finner någon riktigt bra kokbok om fisk. Mannerströms bok om skaldjur blir det INTE. Mannerströms uttalande om sexism inom restaurangbranschen gillar jag inte…

Exempel från rean:

bokrea

Taggad , , , , , , , ,

Kommentera

