Ny säsong, nya askar

Jag skall inte bara fiska mer med nymf utan även med streamrar

Då menar jag alltså för öringfisket i strömmande vatten. Typ kasta en zonker precis vid inloppsdelen av en pool, över stenarna så zonkern glider ned i poolen/höljan som en skadad småfisk. Sedan hemtagen med små ryck…

Och eftersom jag beslutat mig för att ha genomskinliga askar så jag kan se de djäkla flugorna genom locket blev det en ask från Vision som lämpar sig väl.

Streamrarna blir Wolly Bugger och Zonker i storlekarna 8 och 12. Ungefär som på bilden.

ask

Taggad , , , , , , , , , ,

2 thoughts on “Ny säsong, nya askar

  1. Torbjrn skriver:

    Hej! Har du inga svarta WB??? Min favorit är helsvart med 2 strån krystal flash i stjärten och 3mm guldskalle på en Fulling Mill 31530 krok. (3xstrong 1xshort)

    • Mikael Pertmann skriver:

      Hej Torbjörn.

      Jo, jag har några svarta liggande men beslutade mig för att bara köra oliv i sjö och ström.
      Din variant låter giftig, egentligen borde jag kanske lagt till ett par strån med flash…

Kommentera

