De e mycke nu…

Ja, min ambition att skriva någorlunda tätt fallerade.

Men så har det inte varit så mycket flugfiskerelaterat de senaste två veckorna. Så vi kör en lightversion:

Jag knäckte mitt gäddspö (Guideline Epic) för fem dagar sedan under ett helt normalt kast. Ingen förtyngd fluga som smällde i spöet och inget spö tappat under bilen… Skickade den knäckta delen till Guideline för tre dagar sedan och i dag  fick jag besked om att de skickat en ny spödel till mig. Respekt!

Jag har också -med anledning av ett inlägg på edge flugfiskeforum- tagit mig tid att mäta tjockleken på Sameos tafsmaterial. Tidigare inlägg om tafsars tjocklek.
0,15 var 0,15 och 0,23 var 0,23. Helt OK om vi skall säga det på svenskt sätt… 🙂

Annars har jag fått två besked som jag inte kan avslöja i detalj men de gör mig glad över framtiden för ål och öring i min region… Ha!

Taggad , , , , , , , , ,

Kommentera

