Exotiskt fiske

Visst har väl ni också fått förvånad respons på att man kan flugfiska annat än öring?

Som ung var jag avundsjuk på de som bodde i norr (typ Ammarnäs) och egentligen är jag fortfarande det. Om vi ser till flugfisket…

Men om jag tänker efter så har jag ändå rätt ok fiske i mitt närområde. Jag har en halvtimme med bil till en trevlig öringå som jag dessutom fiskvårdar. Gäddfiske finns i Lödde å på cirka 900 meters avstånd. Om jag cyklar 7 km har jag tillgång till hyfsat havsöringfiske och bra näbbgäddefiske. Cyklar jag samma sträcka men lite mer åt norr så har jag ett av sveriges bästa multestråk. Cyklar jag 12 km har jag möjlighet att fiska karp med fluga i en sagolik karpdamm med flera svenska rekord.

Så, nu gäller det bara att ta sig tiden att fiska…

Taggad , , , ,

Kommentera

