Plumeaux för Danican

Men titta vad man kan finna…

Efter att ha skrivit senaste tankarna om mjukhacklade för Danicafisket och hur jag i maj i år lyckades fånga min första öring under Danicavak kände jag mig lite nostalgisk och gick in på Rackelhanen för att läsa lite trevliga artiklar.

Och vad dök upp om inte en äldre artikel av Gunnar Johnson om just mjukhacklade franska flugor i stora storlekar…

När det händer så händer allt på en gång: http://www.rackelhanen.se/swe/1572.htm

Taggad , , , ,

2 thoughts on “Plumeaux för Danican

  1. Håkan skriver:

    Vad roligt med Plumeaux! Måste provas. Är i samma anda som flymfer, mina absoluta favoriter i asken.

  2. Mikael Pertmann skriver:

    Visst är det kul att läsa om annat än den gamla brittiska flugfiskeskolan!

Kommentera

