Dags för en dotter i en tävling. Igen…

Flugfiskeforumet Edge har en tävling om bästa fiskebild 2013

Jag kommer inte vinna. Helt enkelt för att jag inte har någon fantastisk bild på fantastiskt fiske. Men jag deltar med glädje med en bild på min då nioåriga dotter som fiskar av en liten ”pool” med en Klinkhåmer en regnig sommarkväll 2013. Fem minuter efter bilden togs fick hon sin första skånska ”bäcköring” på fluga.

Om någon undrar varför hon står utvadad på ett ställe där många fiskar brukar stå är svaret att hon först fiskat av det området utan framgång. Min erfarenhet (baserad på alldeles för lite fiske och många misslyckade turer i srömmande vatten) är att bäst fiske har man en meter eller två uppströms en pools utlopp.

edgefototavling2013_mikaelpertmann_liten

Märkt , , , , , , , , ,

3 tankar om “Dags för en dotter i en tävling. Igen…

  1. Enis skriver:

    Hej! Det där stället ser sjukt mysigt ut, vart ligger/heter det? Jag är nyinflyttad till nv skåne från norrland och söker fina fiske åar efter öring. Mvh Enis

  2. Mikael Pertmann skriver:

    Hej Enis.
    Det är en sträcka som tillhör Ekeby Sportfiskeklubb. Huvudvattnet är Vege å men det finns ett par sträckor till i några mindre vatten. Jag använder enbart när döttrarna skall lära sig fiska på grund av att det är ganska många uppväxande öringar där.

    Du är välkommen att ansöka om medlemskap i klubben. http://ekebyfiske.se/

    Mikael

    • enis skriver:

      Tack så mycket! 🙂 Det låter riktigt bra med tanke på att jag bor ganska nära men har du några tips angående ån? Alltså utrustning, flugor och heta platser mm.
      Mvh Enis 🙂

Lämna en kommentar